Ocvrto ali dušeno piščančje bedro?


Ocvrto ali dušeno piščančje bedro?

piščančje bedro – 150 g dušeno ocvrto v olju
Kcal 201,5 g 300,6
Beljakovine 23,4 g 25 g
Maščobe 13 g 21 g
Ogljikovi hidrati 0 5,1 g
Vlaknine 0 0,3 g
Kalij 273 mg 292 mg
Kalcij 14,3 mg 21,5 mg
Magnezij 27,3 mg 31,2 mg
Železo 1,3 mg 2 mg
Cink 2,6 mg 2,9 mg
Vitamin A 0,04 mg 0,05 mg
Vitamin D 2 µg 2,1 µg
Vitamin E 0,7 mg 4,4 mg
Vitamin C 3,9 mg 4,2 mg
Vitamin B1 0,13 mg 0,15 mg
Vitamin B2 0,2 mg 0,23 mg
Vitamin B3 10,4 mg 10,5 mg
Vitamin B6 0,39 mg 0,41 mg
Vitamin B9 11,7 mg 20,5 mg
Vitamin B12 0,4 µg 0,5 µg

Ko v dobri domači gostilni pride na mizo krožnik z glavnimi jedmi, bodo mnogi takoj  stegnili vilice proti pohanemu bedrcu. Tako hrustljav in omamno dišeč, da se mu je težko upreti! Pozabimo na opozorila o zloglasnih trans maščobnih kislinah iz prežganega olja, zaradi katerih ocvrta hrana ni priporočljiva za vsak dan!  Največja hiba ocvrte hrane so zagotovo trans maščobne kisline, medtem ko se vsebnost vitaminov in mineralov s cvrenjem ne spremeni bistveno v primerjavi z drugimi načini priprave hrane.

Kot primer smo analizirali piščančje bedro s kostjo in skupno težo 150 g. Po podatkih ameriške baze podatkov o hrani USDA vsebuje to bedrce 0,33 g trans maščobnih kislin, kar ni zelo veliko, vendar podatek drži le v idealnih primerih pri enkratni uporabi kvalitetnega olja.  EFSA priporoča, naj bo vnos trans maščobnih kislin čim nižji zaradi škodljivih posledic na razvoj srčnožilnih obolenj in raka.

Največjo razliko med bedrom, dušenim v lastnem soku in ocvrtim (pohanim) predstavlja energijska vrednost, ki znaša okroglih 100 Kcal pri 150 g težkem bedrcu. Pohano bedro vsebuje 300 Kcal oz. 1,5 krat več.  Zaradi dodanih drobtin, moke, jajca in olja od pečenja se sicer rahlo poveča vsebnost nekaterih hranil v pohanem bedru, vendar je povečanje zanemarljivo.  Razliko 100 Kcal pokurimo s 10-15 minutno intenzivno fizično aktivnostjo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja